Informatie voor koks / Information for chefs

Please scroll down for English.

Gaat het Walking Dinner 2020 door op zaterdag 21 maart (i.v.m. het coronavirus)?
Nee. In verband met de ontwikkelingen rondom het coronavirus is het Walking Dinner 2020 helaas afgelast. De organisatie bekijkt de mogelijkheden om het evenement te verplaatsen naar later in het jaar en houdt de deelnemers hiervan op de hoogte. Heb je vragen? Stuur een e-mail naar info@willemarchipel.nl.

Wie kunnen deelnemen aan het Walking Dinner?
Het doel van Walking Dinner is kennismaken met buurtbewoners. Deelnemers moeten daarom woonachtig zijn in Willemspark of Archipel. De minimumleeftijd voor deelname is 18 jaar.

I don’t speak Dutch. Can I participate?
Yes, of course! The Walking Dinner welcomes all neighbours from Willemspark and Archipel – Dutch and international. Please scroll down for information in English.

Wat wordt er van mij verwacht als kok?
De koks bereiden in hun eigen keuken een voor-, hoofd- en/of nagerecht. Bij elke gang schuift een nieuwe groep gasten aan tafel. Het gaat om plezier in koken, samen eten en wijkgenoten leren kennen. Natuurlijk zijn koks ook welkom bij de kick-off en bij de afsluitende borrel.

Hoe kan ik me inschrijven voor het Walking Dinner?
Vanaf begin februari kun je je inschrijven via het inschrijfformulier op deze pagina. De eerste 15 inschrijvingen van 3-gangenkoks krijgen een speciale verrassing!

Ik wil wel koken, maar niet drie gangen. Kan dat?
Ja, dat kan. Je kunt je opgeven als deelkok en verzorgt dan een of twee gangen. Voor de andere gangen sluit je aan op een ander adres. Schrijf je in via het inschrijfformulier voor gasten en geef aan dat je beschikbaar bent als deelkok.

Wat zal ik koken?
Je bepaalt zelf wat je kookt. Haute cuisine is niet nodig. Afgelopen jaar zijn er weer veel verschillende gerechten geserveerd: van Frans tot Oosters, van ceviche tot ijs. Maak iets wat je lekker vindt en leuk kunt presenteren!

Wie komen bij mij eten?
Een paar dagen dagen voor het Walking Dinner krijg je een e-mail met de namen van de gasten die bij jou komen dineren. Ook zullen we aangeven welke dieetrestricties gasten eventueel hebben.

Voor hoeveel gasten kook ik?
Koks kunnen zelf aangeven hoeveel gasten zij kunnen ontvangen. Gangbare groepen zijn 6 tot 8 personen, maar meer of minder kan ook. Koks zitten uiteraard zelf met hun gasten aan tafel.

Wat kost deelname?
Deelname is gratis voor koks die drie gangen verzorgen. Zij ontvangen een vergoeding en wijn per stoel en per gang. Van de vergoeding doen de koks zelf inkopen.
Deelkoks betalen in eerste instantie voor een compleet menu en ontvangen later een vergoeding voor de gangen die zij verzorgen.

Informatieavond voor koks
Twee weken voor het Walking Dinner wordt er voor de (deel)koks een informatiebijeenkomst georganiseerd. Op deze informatieavond kan je doorgeven wat je van plan bent te gaan koken (met welke ingrediënten), zodat we bij de indeling rekening kunnen houden met eventuele allergieën en restricties van de gasten.

Wat doet de organisatie met verzamelde persoonsgegevens?
Klik hier voor meer informatie.

=====

English

Will the Walking Dinner 2020 take place on Saturday March 21st despite of the corona virus?
No. Due to the developments regarding the corona virus, unfortunately the organisation has cancelled Walking Dinner 2020 and will look into the possibility of moving the event to a date later this year. Participants will be informed about any updates. Please contact info@willemarchipel.nl in case of questions.

Who can participate in the Walking Dinner? 
The purpose of Walking Dinner is to get acquainted with local residents. Participants must therefore reside in Willemspark or Archipel. The minimum age for participation is 18 years.

I do not speak Dutch. Can I participate? 
Yes, of course! The Walking Dinner welcomes all neighbours from Willemspark and Archipel – Dutch and international.

What is expected of me as a chef? 
The chefs cook in their own kitchen a starter, main and/or dessert. For each course a new group of guests will sit at your table. The main aim is to cook a nice meal, enjoy eating together and to get to know your fellow neighbours. Of course, chefs are also welcome at the kick-off and the closing reception.

How can I register for the Walking Dinner? 
You can register via the registration form on this page . The first 15 entries of three-course chefs will receive a special present when joining!

I want to cook, but not three courses. Is that possible? 
Yes, that’s possible. You can register as part time chef and cook one or two courses. For the course(s) you’re not cooking, you will join other participants as a guest at a different address. Please use the registration form for guests and specify that you are available as part time chef.

What shall I cook? 
You decide what you cook. Haute cuisine is not necessary. Last year we served a lot of different dishes, from French to Asian, from ceviche to ice cream. Choose something you find delicious and fun to present!

Who will sit at my table? 
A few days before the Walking Dinner you will receive an email with the names of guests who will come to dine with you. We will also indicate any dietary restrictions (if applicable).

For how many guests do I cook? 
Chefs indicate for how many guests they would like to cook. Usually groups consist of about 6 to 8 people, but to cook for more or fewer guests is also possible. It goes without saying that chefs eat their dinner together with their guests!

How much does it cost to participate?
Participation is free for chefs who cook three courses. They receive an allowance to do the shopping for the event as well as wine (per seat and per course).
Part time chefs initially pay for a three-course menu and will be reimbursed later for the courses they prepare.

Information evening for chefs
Two weeks before the Walking Dinner an information event is organised for all chefs. During this event we like to hear from the chefs what they plan to cook so we can take certain things into account for our guests with allergies and/or other restrictions.

What does the organisation do with collected personal data? 
Please click here for more information on our GDPR policy.